A nevem Vanessa, életmódblogger vagyok Bécsből. Egy évvel ezelőtt feladtam leendő ügyvédi karrieremet, és úgy döntöttem, hogy inkább körbeutazom a világot. Ezúttal Egyiptom és Barcelona után egy egészen különleges álmom valósult meg: egy utazás… Seychelle-szigetek.

Valójában egy bali utat terveztek. A Seychelle-szigetekre való repülés teljesen spontán döntés volt – erről majd később. Ezúttal egy nagyon különleges társam volt velem, Benny barátom. Elég őrült volt ahhoz, hogy az első vakációját velem töltse valahol az Indiai-óceán 115 szigetének egyikén.

Kis spoiler figyelmeztetés: Még mindig együtt vagyunk. Kapcsolatunk egyben túlélte a La Digue szigeti kajakos túrát is. Azt mondják, hogy egy kajakos túra a nyílt tengeren a végső kapcsolati próba. De ahogy mondani szoktam, kezdjük elölről.

Az utazás előkészítése

Mint már említettük, az első közös nyaralásunk úti céljának kiválasztása teljesen spontán volt, és tényleg nem olyan egyszerű. Az első útra a tökéletes úti célt szerettem volna kiválasztani. Nem volt kedvünk városnézéshez. Szerettünk volna pálmafák alatt feküdni, kókuszt inni, jókat enni, sétálni a fehér homokos tengerparton és úszni a türkizkék vízben. A Seychelle-szigetek a radaromon szerepeltek, de csak nászút célpontjaként. Tehát először Balinak kell lennie.

De aztán megláttam Diana barátnőm gyönyörű képeit az Instagramon, amint a Seychelle-szigetek egy elhagyatott tengerpartján fekszik. Szóval megcsináltam a hecc kedvéértSeychelle-szigetek” a keresőmezőbe www.tui.at belépett. A barátomnak azzal a gondolattal küldtem el az ajánlatot, hogy „Ez amúgy is túl spontán neki!” Tudjuk, hogyan alakult, és kevesebb, mint 24 óra alatt mindent lefoglaltak.

Indulás a bécsi repülőtérről

Telve várakozással indultunk álomnyaralásunkra. Szóval tökéletes volt a hangulat. Jól felkészültünk: mindkét nevezési lapot ellenőrizték, és most az egyszer nem volt túl nehéz a bőröndöm. Kezdésre készen állt. Először Dohába repültünk, ahol volt egy rövid két órás megállónk. Innen indultunk tovább Mahé fő szigetére. Ár okokból úgy döntöttünk, hogy komppal megyünk Praslin szigetére, nem repülővel. A várakozással teli fél nap után eljutottunk a paradicsomba.

Érkezés Praslin szigetén, az 5*-os Hotel Constance Lemuriába

Amikor megérkeztünk a szállodába, azonnal tudtuk, hogy elkezdődött a nyaralás. Először egy hatalmas kapun mentünk át a golfpálya mellett. Aztán sugárzó arcok és meleg szigeti levegő fogadott bennünket. Csak azt kérdeztem magamtól: „Hova jutottunk ide?”. Látnod kellett volna a barátom arcát, amikor átadták neki a kis illatos törülközőt. Tiszta luxusban voltunk.

Utána a golfkocsival az óriásteknősök mellett haladtunk tovább, ahol a rendkívül barátságos személyzet várt minket. A gong leütése után kinyílt az ajtó, és hihetetlen kilátás tárult elénk az üdülőhelyről (A videót az Instagram csatornámon találjátok: vannese). Egy szeretetteljes üdvözlés és egy üdvözlő ital után továbbmentünk a kertre néző junior lakosztályunkba. Ez mindennel fel volt szerelve, amire a szíved vágyik.

A Constance Lemuria | Zöld és tisztességes szálloda

Közvetlenül a szobánk előtt volt egy hosszú, érintetlen strand, ahol a költési időszakban tengeri teknősök fészkelnek. A tengeri teknősök mindig visszatérnek oda, ahol születtek. Korán felismertük, hogy ez a helyzet Green & Fair Hotel Constance Lemuria olyan hely, ahol nagy figyelmet fordítanak a környezetre, a természetre és állataira. Még egy zoológus is van a helyszínen. Szeretettel vigyáz az óriásteknősökre, pávákra és csirkékre, és mindig készen áll, hogy tanácsot és támogatást adjon.

A Seychelle-szigetek állatai abszolút csúcspontok: színes madarak, élénkzöld gekkók és kis fehér rákok, ameddig a szem ellát. Még a tenrecek (egy hegyes orrú sün) is megtalálhatók a szigeten. És ami a legjobb benne, hogy a Seychelle-szigeteken nincsenek mérgező lények.

De nem csak az állatvédelemben vettünk észre néhány pozitívumot. A műanyag hulladék elkerülése érdekében minden vendég saját ivópalackot biztosít. Ez bármikor újratölthető a töltőállomásokon. Amit még észrevettünk, az az, hogy az étel a szállás régiójából származik (konkrétan legalább 80%). Itt többet olvashat Constance Lemuria fenntarthatósági koncepciójáról.

Petite Anse Kerlan

Öt új bikinivel felfegyverkezve egyenesen a szálloda saját strandjára, Petite Anse Kerlanre mentünk. A szigetek egyik legszebb strandja. Nemcsak a fehér homokos tengerpart és a türkizkék víz fogadott minket, hanem egy varázslatos naplemente is. A színek, a háttér, tényleg szóhoz sem jutottunk. Ezek olyan pillanatok voltak, amelyeket megpróbáltam megörökíteni a kamerával, de ezeket neked kell meglátnod.

Konyhai

Az estét egy finom vacsorával töltöttük az étteremben A legenda legyen vége. Az üdülőhely sok ételt kínál a konyha terén. Constance Lemuriában található a DIVA fine dining étterem, az étterem A fészek kilátással a tengerre, ahol egy privát is van Vacsora a sziklákon élvezheti a naplementét és azt A legenda, ahol minden este első osztályú büfé működik. Az étel mindig friss és regionálisan főzött volt – maracuja, kókuszdió és papaya, ameddig a szem ellát.

Anse Georgette | Álomstrand Praslinban, Seychelle-szigeteken

A következő napokban a tengerparton pihentünk, és bébi cápákkal és rájákkal úsztunk. A medencebárban is ittunk kókuszt, és hagytuk, hogy a nap a hasunkra sütjen. Jó sok semmittevés után elindultunk az első mini kirándulásunkra. Elvittük a golfkocsit Anse Georgette-hoz. Ez is Constance Lemuria területén található. Mint minden Seychelle-szigetek strandja, mindenki számára elérhető. Anse Georgette-ban gyönyörű kőképződmény, hosszú, fehér, érintetlen homokos strand, türkizkék víz és magas hullámok fogadtak bennünket – igazi paradicsom.

Anse Lazio | Álomstrand Praslinban, Seychelle-szigeteken

Kalandvágytól telve reggel hatkor ébredtünk, hogy megnézzük a napfelkeltét. De aztán rájöttünk, hogy a sziget másik oldalán nyílik. A bőséges reggeli után egy rövid kirándulásra indultunk Anse Lazioba. Ez egy abszolút paradicsom a sznorkelezés szerelmeseinek.

Az Anse Lazio strand az üdülőhely közvetlen közelében található. Mivel természetvédelmi okokból nem vezet oda út, választhattunk egy 45 perces taxizás a sziget körül vagy egy 1,5 órás gyalogtúra között. Kis idő múlva megérkeztünk egy trópusi esővel. Ott nem csak a gyönyörű víz alatti világot fedeztük fel, de még egy tengeri teknőssel is úsztunk. Egy nagy tétel a bucket listánkon, amelyet most leellenőrizhetünk.

Vallée de Mai Nemzeti Park Praslinban, Seychelle-szigeteken

Napról napra szerettünk volna többet megtudni a szigetről, és megismerni a trópusi növényeket és élőlényeket. Ezért indultunk el biciklivel a nemzeti parkba. Ott szerettük volna látni a Coco de Mer-t, a világ legszexibb gyümölcsét. Ez csak a Seychelle-szigeteken terem, és a legnagyobb dió és egyben a legnagyobb mag a világon. Csak ajánlani tudok egy idegenvezetőt.

Amit azonban nem ajánlok, az az, hogy vigye magával a Coco de Mer-t vagy a gyümölcs magját. Ez nagyon ritka és annyira védett, hogy ha magával viszi, valószínűleg tovább kell maradnia a Seychelle-szigeteken, de nem Constance Lemuriában.

A Coco de Meren kívül sok mindent megtudtunk az emberek kultúrájáról, a növényekről és a gyümölcsökről, és kérdéseket tettünk fel idegenvezetőnknek. Egy utolsó kis tipp: a nagyon magas nemzeti parkba kerékpározni egy kis kihívás. Végül sikerült összeszednem minden bátorságomat, és rákényszerítettem magam a vezetésre, különben a barátomnak egyedül kellett volna továbbmennie. 😀

Anse Forrás D’Argent | Bacardi strand a La Digue-n, Seychelle-szigeteken

Most az abszolút (!) csúcspontunkhoz. Figyelem, bennfentes tipp: Idegenvezetőnk ajánlásának köszönhetően az első komppal felszálltunk a kis szigetre. Ezt nem lehet online foglalni, mert a helyiek használják. Így lehetőségünk nyílt arra, hogy elsőként és egyedül fedezzük fel az általam valaha látott legszebb strandot, az Anse Source D’Argentot. A híres Barcadi-reklámot az Anse Source D’Argent tengerpartján forgatták az 1990-es években. Ez a legtöbbet fényképezett strand a világon.

Spontán úgy döntöttünk, hogy egy vezetett túrára indulunk az üvegkajakkal. Ez is nagyszerű döntés volt. Idegenvezetőnk megmutatta a legszebb helyeket. Úszott velünk a természetes medencében, elvitt minket a strandra a Robinson Crusoe filmből, és sok érdekességet közölt velünk. Közben a kajakon csapatban fejleszthettük tudásunkat. Nálunk ez így működik: az egyik a képekért, a másik az evezésért felel. 😉

További tevékenységek a Seychelle-szigeteken

Ez csak egy kis része volt egy hosszú listának Tapasztalatok a Seychelle-szigeteken, amit a jövőben is szeretnénk megtapasztalni. A május és október közötti száraz évszakban magas hullámokra lehet számítani a Seychelle-szigeteken. Ezért a Curieuse-szigetre tett kirándulást az óriásteknősök megtekintésére, a snorkeling kirándulásra és a mélytengeri horgászatra tartogattuk a következő kirándulásunkra.

Minden sportrajongó számára Constance Lemuriában hatalmas golfpálya, teniszpályák, asztalitenisz, strandröplabdapálya és edzőterem várja a vendégeket.

Álmaink Seychelle-szigeteki nyaralásunk befejezése

Csak melegen ajánljuk a Seychelle-szigetek és Constance Lemuria nyaralását. Minden várakozást felülmúlt. Bár egy Seychelle-szigeteki 5*-os üdülőhelyen eltöltött nyaralás nem lehet éppen alacsony költségvetésű nyaralás, határozottan megérte minden fillért. A szigetnek különleges varázsa van, és a lenyűgöző természeten kívül az emberek nagyon barátságosak, segítőkészek és befogadóak.

Ha valamit másképp csinálhatnék, az talán az utazási időpont kiválasztása. A novembertől áprilisig tartó időszakot választanám, amikor egy kicsit nyugodtabb a tenger. De szívesen visszaülnék egy repülőre ezen a télen, megmenekülnék a hideg elől, és a Seychelle-szigetekre repülnék. Tovább www.tui.at A Seychelle-szigeteken kívül sok más ajánlat is található – gyakran akár közvetlen járatokkal is, például a Zöld-foki-szigetekre, Kanári-szigetekre, Mexikóra és még sok másra

A Seychelle-szigetek igazi paradicsom és garancia egy álomnyaralásra. Egyszerűen látnia kell őket, hogy higgyen. Biztosan visszajövök!

Ezt szem előtt tartva, jó szórakozást kívánok a sznorkelezéshez, teknőssimogatáshoz és kókuszdió sikáláshoz, és sok szerencsét a kajaktúrán. 😉