Két éve megtettem azt a lépést, hogy feladtam a lakásomat. Azóta járom a világot. Októberben volt szerencsém fantasztikus sziget Zanzibár felfedezni, és szívesen mesélek róla.

Úticélunk – a kultúra és a kikapcsolódás tökéletes keveréke

Zanzibár egy trópusi paradicsom Afrika keleti partjainál. Elbűvöl azzal egzotikus szépség és kulturális sokszínűség. A szigetcsoporthoz tartozik Tanzánia és fehér strandjairól, türkizkék vízéről és lenyűgöző víz alatti világáról ismert. Várakozásaimmal ellentétben Zanzibár sokkal több, mint egy tengerparti nyaralóhely. A sziget egyet egyesít arab, perzsa és európai hatások által formált gazdag történelem.

A történelmi óváros Stone Town, az UNESCO Világörökség része, szűk utcákkal, gyarmati épületekkel és egzotikus fűszerek illatával gyönyörködtet a piacokon. A sziget tökéletes keverékét kínálja a tengerparti pihentető pillanatoknak, a vízi sportoknak, mint például a kite-szörfözésnek, és a kulturális felfedezéseknek. Zanzibár egy olyan hely, amely megragadta a szívünket, és elvarázsolt minket egyedi hangulatával és meleg vendégszeretetével.

Az érkezésünk

Utazásunk nyugodtan indult Párizsból. Korábban néhány szép napot töltöttem ott, amikor meglátogattam a legjobb barátomat. Rövid etiópiai megálló után leszálltunk a gyönyörű szigetre. Az első másodperctől kezdve izgatottak voltunk. Nem csak a természetet, amit a repülőgép ablakából csodáltunk. Az emberek hihetetlen melegétől is. A reptéren gerendákkal fogadtak minket. A sofőrünk, aki elvitt minket a repülőtérről a szállásunkra, szintén csak jó hangulatot terjesztett.

Első megálló: Ocean Paradise Resort Kiwengwa városában

Utazásunkat két részre osztottuk: Pihenés és kaland. Először Zanzibáron, a „pihenős részen” töltöttük az időt. Ocean Paradise Resort & Spa Kiwengwában – egy álom vált valóra az ínyencek számára. Még mindig tisztán emlékszem arra a pillanatra, amikor kiszálltam az autóból. Alig hittem a szememnek. Mérföldeken át semmi, kivéve számtalan pálmafát, kis kunyhókat (amelyekben az egyes szállodai szobák vannak), fehér tengerparton és türkizkék vízen. A szálloda egyik alkalmazottja egy „Jó reggelt, itt van egy kis friss görögdinnyelé”-vel kizökkentett álmaiból. Ettől a pillanattól kezdve tényleg úgy éreztem, mintha nyaralnék.

A … val All-Inclusive szolgáltatás, a pihentető strandok közvetlenül a saját szállodai szobája előtt, a végtelen pálmafák és a hihetetlenül jó ételek – ez valóban tökéletes kezdete volt Zanzibár utazásunknak. A csúcspontom a folyamatosan változók voltak Vacsora tematikus estek, különösen tetszett az Indian Night. Igazi paradicsom az ínyenceknek.

De nem csak a nagyszerű kiszolgálás és a finom ételek hatott rám pozitívan. A szállodának saját Fenntarthatósági koncepció. Például létezik egy élelmiszer-hulladék-politika, amely magában foglalja az élelmiszer-hulladék oktatását, megelőzését, csökkentését, újrahasznosítását és ártalmatlanítását. Ezenkívül az egyszer használatos műanyag piperecikkeket adagolókra cserélték, és az egyszer használatos műanyag szívószálakat nem kínálják. Itt többet megtudhat róla.

Általában véve a Kiwengwa abszolút álom volt. A hely festői strandjairól és nyugodt légköréről ismert, és ideális hátteret kínált számunkra egy pihentető kezdethez.

Robogóval Pajébe: Kalandozás a keleti parton

Egy hét pihenés után úgy döntöttünk, bérelünk egy robogót. Aztán elindultunk egy 2 órás autóútra a belterületen át a keleti part felé oldal. Ez a nyüzsgő tengerparti város lenyűgöző strandjairól, nyüzsgő légköréről és kiteszörfözéséről ismert. Itt igazi zanzibári hangulatot tapasztaltunk, helyi finomságokat kóstoltunk, és lélegzetelállító sznorkelezési kalandokon fedeztük fel a színes víz alatti világot.

A helyi élelmiszer Zanzibáron egy igazi Ízrobbanás. Sok fűszert használnak. Személy szerint az étel egy kicsit az indiai ételekre emlékeztetett (ezért azonnal beleszerettem haha). Zanzibár egyik leghíresebb étele a Pilau. Ez egy rizses étel, amelyet különféle fűszerekkel, hússal vagy hallal készítenek. A „Zanzibar Pizza” egy másik helyi étel, amely az utcai standokon található. Ez egy töltött gombóc, amely tetszés szerint tölthető hússal, zöldséggel vagy gyümölccsel.

Zanzibárban számtalan tevékenység várja a vendégeket – a csónakázástól és a sznorkelezéstől a lovakkal való úszásig. Az egyik mellett döntöttünk Hajókirándulás és az Lovagol lovakkal. A második határozottan utazásom újabb csúcspontja volt, amelyet nem fogok egyhamar elfelejteni. Először vágtasson a fehér homokon, mielőtt a lóval úszna az Indiai-óceán kristálytiszta vizében. Egy gyerekkori álom valóra válik. <3

Stone Town: A történelem és a kultúra keveréke

Azt mondták nekünk, hogy a történelmi óváros feltétlenül kötelező. Ezért úgy döntöttünk, hogy az utolsó éjszakát a nyüzsgő Stone Townban töltjük. Amúgy szuper közel volt a repülőtérhez. A Főváros van tele történelemmel és kultúrával és mély betekintést nyújt a sziget múltjába. A szűk utcák, a gyarmati épületek és a fűszerpiac autentikus élménnyé tették ittlétünket.

Határozottan látogasson el oda Forodhani-Markt és a rabszolgapiaci múzeumban elmélyül a rabszolgakereskedelem történetében. Számunkra különleges esemény volt Freddie Mercury szülőházában tett látogatás. Egy kis tipp: Nyissa ki TUI tapasztalatok különféle élményeket foglalhat Zanzibárban.

Zanzibár utunk befejezése

Zanzibár messze felülmúlta az elvárásainkat, és igazi paradicsom kalandoroknak és ínyenceknek. A nyugodt strandok, a nyüzsgő éjszakai élet és a történelmi látnivalók keveréke teszi ezt a szigetet azzá egyedülálló utazási célpont. Akár kikapcsolódásra vágyik, akár kalandra vágyik, akár a sziget történelmét és kultúráját szeretné felfedezni – Zanzibár mindenki számára kínál valamit. Felejthetetlen emlékekkel és egy kis Zanzibár varázslattal tértünk vissza Bécsbe. A A sziget elragadta a szívünketés alig várjuk, hogy visszatérjünk.

Ennek tudatában kívánok jó szórakozást saját zanzibári kalandjaihoz!